سوئیت های اجاره ای کیش جاباما کنار دریا هستند
برای شرکتی که آنها را توسعه می دهد. برای ایجاد و گرفتن ارزش، درست است
مدل کسب و کار نوآورانه مورد نیاز است. کلایتون کریستنسن از هاروارد و
همکاران (2009) در مورد این موضوع گفتند: «تاریخ نوآوری است
مملو از شرکت هایی که فناوری مخربی را در اختیار داشتند اما
34 چگونه نوآوری در مدل کسب و کار را به پیش ببریم
نتوانستند آن را با موفقیت تجاری سازی کنند، زیرا آنها آن را با a جفت نکردند
مدل کسب و کار مخل». مؤسسه فراونهوفر آلمان مؤثر بود
در توسعه فرمت موسیقی دیجیتال MP3 در سال 1982. Fraunhofer تولید می کند
سالانه ده ها میلیون دلار از این فناوری درآمد حاصل می شود. در سال 2003
اپل آیپاد و آیتونز را وارد بازار کرد که هر دو از آن استفاده میکنند
تکنولوژی MP3 تنها سه سال پس از معرفی آنها اپل در حال حاضر بود
کسب ده ها میلیارد دلار درآمد در سال - قرص تلخی برای بلعیدن
فراونهوفر، که در واقع این فناوری را اختراع کرد.
لوکیشن دریاهای نزدیک به ویلاهای اجاره ای کیش
ایریدیوم همچنین نتوانست فناوری فوقالعاده تلفن ماهوارهای خود را با آن پیوند دهد
مدل کسب و کار مناسب در سال 1998 این شرکت 66 ماهواره را به فضا پرتاب کرد
مدار زمین ثابت به مبلغ 5 میلیارد دلار. تلفن گران بود
و حجیم، و تماس با 8 دلار آمریکا در هر دقیقه قطعاً برای آنها بسیار گران بود
عمومی. علاوه بر این، تلفن ها در همه جا به جز در ساختمان ها کار می کردند.
به طور طبیعی، این باعث شد که این محصول اساساً برای مدیران - مورد نظر آنها - بی فایده باشد
هدف. به جای دو میلیون مشتری برنامه ریزی شده، فقط 55000 نفر
این محصول را خرید و ایریدیوم در سال 2000 اعلام ورشکستگی کرد.
زیراکس قبل از اینکه بتواند نوآوری خود را ادغام کند، بارها شکست خورد
فناوری به مدل کسب و کار مناسب. در سال 1959 شرکت
یک فناوری جدید فتوکپی را توسعه داد که امکان چاپ بسیار سریعتر را فراهم کرد.
ماشینها خیلی گران بودند و تا زمانی که زیراکس راهی پیدا کرد، تعداد کمی فروخته شد
برای دور زدن این مشکل: ایجاد یک مدل کسب و کار جدید که به موجب آن
مشتریان ماشین ها را با نرخ های معقول اجاره کردند و مبلغ اضافی پرداخت کردند
هزینه هر صفحه کپی شده این مدل کسب و کار جدید آنقدر موفق بود که زیراکس
درآمد از 30 میلیون دلار در سال 1959 به 2.5 میلیارد دلار در سال 1972 افزایش یافت.
هفت روند کسب و کار با فناوری اطلاعات برای تماشا
اینترنت، ابر و سایر اختراعات اخیر که توسط صنعت فناوری اطلاعات ایجاد شده است
مدام الهام بخش مدل های کسب و کار جدید هستند. در اینجا تعدادی از فناوری ها وجود دارد
روندهایی که باعث ایجاد مدل های تجاری جدید در وب 2.0 (روند 1 و 2) شده اند
بسیاری از مدل های کسب و کار نوآورانه و خدمات گرا را در وب 3.0 ایجاد خواهد کرد
در آینده (روند 3 تا 7). این روندها در همکاری نزدیک شناسایی شدند
با الگار فلیش و تیمش در موسسه ما در یک تحقیق مشترک
پروژه مدل های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات
(1) رسانه های اجتماعی به عنوان یک ویژگی کلیدی برای تعامل با مشتریان
سرعت انتشار رسانه های اجتماعی از سرعت بیشتری برخوردار بوده است
انتشار خود اینترنت استفاده به طور تصاعدی تکامل یافته است: امروزه،
60 درصد از مشتریانی که پس از سال 1985 متولد شدهاند، از تلفنهای خود عمدتاً برای امور اجتماعی استفاده میکنند
شبکه و بازی با برنامه ها به جای تلفن یا ایمیل. اجتماعی
شبکهها و وبلاگهایی که حتی چند سال پیش وجود نداشتند، اکنون بخش مهمی از تجربه آنلاین ما هستند. فیسبوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بیشتر
بیش از ده درصد جمعیت جهان لینکدین، که به سمت